آستان مقدس آقاعلی عباس

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. جاذبه های گردشگری
  4. chevron_right
  5. آستان مقدس آقاعلی عباس

آستان مقدس آقاعلی عباس و شاهزاده محمد از فرزندان بلافصل امام موسی ابن جعفر در بادرود قرار دارد. این زیارتگاه هر ساله پذیرای بیش از سه میلیون مسافر و زائر از سراسر کشور است .دارای کرامات عجیبی است و آستان مقدس هم از ویژگی معماری زیبایی در قالب گچ بری،آینه کاری و کاشیکاری برخورداراست و دارای یکی از بزرگ‌ترین گنبد‌های مدور ایران با ارتفاع ۴۴ متر و قطر ۲۵ متر است.

تاریخچه امامزاده

پس از قبول ولیعهدی اجباری از طرف امام رضا (ع) هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت در نزد مأمون خلیفه عباسی، عده‌ای متشکل از اصحاب و یاران حضرت از جمله حضرت آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع) از مدینه به قصد زیارت امام رضا(ع) عازم طوس شدند. پس از ورود به ایران خبر شهادت مظلومانه امام هشتم توسط مأمون عباسی سبب شد تا هر کدام از اصحاب و یاران حضرت به سویی رهسپار شوند تا از گزند مأموران حکومتی در امان باشند.این دو بزرگوار که از داغ مرگ برادر خویش سوگوار بودند، پس از طی کردن چندین شهر و روستا وارد کاشان شده و سپس به شهر بادرود (باد قدیم) آمدند.حاکم و مردم بادرود که از عاشقان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و به سلاله آنان عشق می‌ورزیدند، قریب به ۴۰ شبانه روز از آن بزرگواران به نحو شایسته پذیرایی و مراقبت کردند.
این دو بزرگوار پس از ۴۰ شبانه روز با نیابت انتقام خون به ناحق ریخته امام رضا (ع) به اتفاق اصحاب و یاران، راه کویر را در پیش گرفتند و به قصد عزیمت به شهر مشهد مقدس حرکت کردند. هنوز مسافتی از کویر طی نشده بود که در جنگی نابرابر به دست سپاهیان مأمون عباسی، مظلومانه به شهادت رسیدند و پیکر مطهرشان به همت مردان منطقه در همان مکان جنگ تدفین شد.
اکنون امام زاده آقا علی عباس (ع) مأمن عاشقان اهل‌ بیت شده است که برای برآورده شدن حاجات خود به این مکان مقدس مراجعه می‌کنند.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست
Skip to content