اشتغال و اقتصاد

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اشتغال و اقتصاد

کشاورزی

شغل بیشتر مردم  بادرود باغداری و کشاورزی است و بخش صنعت و خدمات هم در این منطقه نیز رونق دارد. محصول مهم شهر بادرود انار است که به کشورهای خارجی هم صادر می‌شود. انار نادری بادرود یکی از ۵ رقم انار معروف کشور است که هرساله نزدیک به ۷۰% انار این شهر به کشورهای خارجی صادر می گردد. برپائی جشنواره ملی انار در نیمه آبان هرسال نشان از معروفیت انار بادرود را داراست. طالبی آقاعلی عباس نیز در بازارهای داخلی معروف است که از خاک حاصلخیز این شهر به عمل می آید. طالبی بادرود از شیرینی وحلاوت بی نظیری برخوردار است.

دامداری

با توجه به مطالعات میدانی در شهری ….تعداد ….. راس دام سنگین و …. واحد پرورش دام سبک وجود دارد. غلاوه براین چندی واحد پرورش مرغ تخم گذار خانگی با ظرفیت … تا … قطعه وجود دارد. تولیدات این واحدهای خانگی صرف مصارف خانگی شهر می شود و اضافه شیر به مرکز جمع آوری شیر اردال داده می شود. در شهری …. هیچ گونه امکاناتی برای نگه داری و فرآوری محصولات و صنایع تبدیلی و تکمیلی وجود ندارد.

صنعت و معدن

در شهری … هیچ واحد صنعتی وجود ندارد. وجود شهرک صنعتی …. در فاصله ….کیللومتری شهر، موجب اشتغال تعدادی از اهالی شهر در این صنایع شده است. در نزدیکی شهر هیچ معدنی وجود ندارد.

خدمات

زمینه اشتغال در مشاغل خدماتی در شهر مطابق جدول زیر می باشد. در شهر همچنین یک بازارچه غیر بومی وجود دارد که در هفته دو روز محصولاتی همچون مایحتاج اهالی شهر، پارچه، پوشاک، میوه و صیفی جات در آن عرضه می گردد که از شهرهای ….. نیز برای خرید از این بازارچه، به شهری ….. مراجعه می کنند.

بعلاوه در شهری ….. هیچ تعاونی فعالی وجود بنابراین اهالی شهر در تعاونی های شهرهای …. و یا شهرهای …. و ……. عضویت دارند.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست
Skip to content