از ما سوالی دارید ؟
پیشنهادی دارید ؟
ارتباط مستقیم با شهردار
031-5434-2021 ۰۰/۰۹/۱۴
مزایدات و مناقصات
ادامه مطالب
نظرسنجی

پیشنهادات و انتقادات خود را از عملکرد شهرداری بادرود در سال ۱۳۹۳ […]

ادامه مطالب
سخن شهردار

یابدیع السموات والارض 🌷سپاس و منت، خداوند مهربان را که بار دیگر […]

ادامه مطالب
نقش شهرداری بادرود در توسعه گردشگری 09 مه 2015

بادرود چهارمین شهر زیارتی ایران

اهمیت صنعت گردشگری در جهان امروز به حدی است که به عنوان بزرگترین و پاک ترین صنعت خدماتی جهان از آن یاد کرد.

سالانه میلیون ها گردشگر در جهان در حال جابجایی و سفر می باشند که در این میان گشت شهری و بازدید از بافت های تاریخی و مدرن شهر همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی می باشد چرا که شهرها را می توان به عنوان پیشرفته ترین و تکامل یافته ترین قرارگاه های انسانی و اجتماعی به حساب آورد که در بردارنده مراکز تفریحی، تاریخی ، علمی و طبیعی و … می باشند.

در اغلب کشورها و به طبع آن در جمهوری اسلامی ایران نیز ، شهرداری ها بزرگترین و پررنگ ترین نقش را در توسعه گردشگری بر عهده دارند چرا که همواره به عنوان متولیان امور شهری، وظیفه ساماندهی شهری را انجام می دهند.

شهر بادرود به عنوان نگین کویر گردشگری ایران به لحاظ آب و هوایی ، اقلیمی ، تاریخی ، فرهنگی و قومیتی از شرایط ویژه ای برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است.

بیش از ۶ هزار سال قبل از میلاد سابقه زندگی در این شهر نشانگر آن است که همواره از نخستین مراکز اقامتی و انسانی به شمار می رفته است. با بررسی دوران تاریخی و فرهنگی در شهر بادرود می توان به نکات منحصر به فردی رسید که شاید در سایر شهرهای ایران نمونه ای از آن را نتوان یافت.

تنوع اقلیمی ، فرهنگی و آداب و رسوم ، اماکن تاریخی و همچنین بارگاه ملکوتی امامزادگان اقا علی عباس و شاهزاده محمد (علیهما السلام ) این شهر را به چنان جایگاهی رسانیده که بی شک می توان این شهر را چهارمین شهر زیارتی ایران خواند.

این شهر با ظرفیت منحصر به فرد گردشگری اش همچون گرمابه تاریخی نوقه ـ منزل و موزه تاریخی رهگشای ( عهد قاجار ) ـ منازل زیبای محقق الدوله و معزی (دوران قاجاریه ) ـ آب انبار حاج جامعی ( دوران پهلوی ) ـ پرستشگاه آدینه ( مربوط به ۳۰۰۰ سال پیش ) ـ قلعه کرشاهی ( دوره ایلخانیان ) و بارگاه  امامزاده واجب التعظیم آقا علی عباس (ع) که در راس همه آنها می باشد ، نگین یکتای گردشگری این سرزمین به شمار می رود .

به لحاظ اکوتوریسم و طبیعت گردی نیز این شهر پتانسیل ویژه ای دارد و به شهر چهارفصل مشهور است.تنوع اقلیمی، جانوری، گیاهی این شهر بی نظیر است .

به نظر کارشناسان مربوطه در این شهر به دلیل نبودن بسترهای اقتصادی مناسب برای جذب سرمایه گذاری در ساخت هتل و سایر صنایع جانبی از توسعه ای که شایسته آن است برخوردار نشده است، بی خبر بودن سرمایه گذاران ، تبلیغات ضعیف ، محدودیت های اجتماعی و مذهبی برای گردشگران و تبلیغ منفی از موانع رشد این شهر به حساب می آید .

به نظر می رسد بادرود نیازمند یک پوست اندازی فکری در مدیریت گردشگری و توریستی است تا علاوه بر درآمدزایی در این صنعت بتواند خدماتی به شهر و شهروندان ارائه نماید ، بادرود به عنوان یک شهر مذهبی ، تاریخی و فرهنگی دارای پتاسیل و ظرفیت بالایی در جذب گردشگر می باشد اما همواره در این شهر نیازمند افزایش ظرفیت های اقامتی و پذیرایی هستیم.

بی شک از این صنعت به عنوان راهکار اقتصادی می توان بهره برد، ولی صرفا وجود عناصر تاریخی و طبیعی کافی نمی باشد، توریست مدرنیته و تاریخ را در کنار هــــم می خواهد .

شهرداری به عنوان متولی شهر می تواند با زیباسازی شهر، همانند مبلمان شهری، نورپردازی، فضای سبز، نورپردازی ساختمان های نیمه کاره و در حالت ساخت و ساختمان های حاشیه خیابان ها ، حمایت از ساخت پل هاو میدان های مدرن به زیباسازی سیمای شهر یاری رساند، همچنین با برنامه ریزی و ترفندهایی در کاهش ترافیک ، جمع آوری متکدیان ، جمع آوری دست فروشان لباس و اغذیه از سطح شهر و اسکان دادن آنها ، اجرای بازارهایی همانند بازارهای هفتگی در بادرود ، سیمای مدرن به شهر ببخشد. با برنامه ریزی در مدیریت شهری ، شهرسازی مدرن ، دیپلماسی شهری و… می توان در جذب گردشگر نقش داشت.

ورود هر ۱۰ گردشگر ایجاد یک شغل مستقیم و دو شغل غیر مستقیم را در پی دارد، مدیریت یکپارچه شهری مرکب از نمادها و سازمان های دولتی و بخش خصوصی و با همکاری شهرداری می تواند در صنعت گردشگری پیامدهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در یک شهر را در پی داشته باشد. از این رو تبلیغات و بازاریابی از اهمیت اساسی در صنعت گردشگری برخوردار است که این تبلیغات می تواند به صورت رسانه های عمومی (تلویزیون، رادیو) – پایگاه اینترنتی و بیلبوردهای شهری و … باشد.

تجهیز فضاهای گردشگری مانند فضاهای تفریحی ، فراغتی، پارکینگ، اقامتگاه، رستوران و نصب تابلوهای هدایت گردشگران به صورت مدرن و جاذب ، برندسازی مکان های گردشگری در بادرود و انتخاب یک برند برای بادرود با محوریت مهد تمدن و فرهنگ اسلامی و ایرانی ،  با تبادل تجارب، مهارت، علوم و تحقیقات و هم افزایی دینی و فرهنگی به جذب گردشگر به این شهر تمرکز کنیم.

در این میان می توان با دعوت از صاحبان هتل های معروف ، آژانس های مسافرتی معتبر و … که در بادرود فعالیت دارند و شنیدن خواسته ها، انتظارات، ایده ها و حمایت در انجام آنها از سوی شهرداری در راستای شناسایی بادرود به کل ایران و حتی دنیا تلاش کرد.

با حمایت از ساخت هتل و رستوران ها با استانداردهای بین المللی ، مدرن کردن وسایل نقلیه عمومی ، ساخت جاذبه های گردشگری مانند پارک های مدرن با وسایل تفریحی در جذب گردشگران داخلی کمک می کند  .

بنابر این شهرداری می تواند با انعقاد تفاهم نامه نسبت به همکاری های گسترده با شرکت ها و برندهای معتبر گردشگری جهان در توسعه این صنعت بکوشد .

البته در راه تحقق موارد ذکر شده و نقش بی بدیل شهرداری بادرود ، حمایت سایر دستگاه ها و نهادها را نباید از نظر دور داشت.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری بادرود می باشد طراحی و کد نویسی توسط : گروه طراح سایت